Know Your Customer met openthebox
Heel wat van deze data kan je terugvinden via zoekopdrachten in het KBO, de Nationale Bank of het Staatsblad. Echter nemen dergelijke zoekopdrachten veel tijd in beslag en wordt het moeilijk om bedrijven aan elkaar te linken. Hier komt openthebox van pas, waar data uit deze officiële bronnen real-time wordt geconnecteerd en gevisualiseerd. Indien gewenst kan je bedrijven toevoegen aan een entiteitsgroep, zo krijg je eventuele wijzigingen zoals nieuwe bestuurders of een nieuwe jaarrekening meteen doorgestuurd per e-mail.
Het KYC-opzoekwerk start via het bedrijfsprofiel van jouw klant (zowel een bedrijf als natuurlijk persoon). Hier krijg je een korte samenvatting van de belangrijkste vermelding zoals:
- Algemene info zoals adres, huidige status en juridische situatie
- Een beknopte versie van het Spiderweb, met eerstegraads connecties
- Enkele kengetallen en benchmarking binnen de sector
- De meest recente publicaties in het Staatsblad en artikels uit De Tijd
Het Spiderweb als visualisatie
Wanneer we de potentiële risico's van een nieuwe samenwerking willen analyseren willen we ook weten met wie we exact zaken doen. In openthebox gebruiken we hiervoor een krachtig algoritme dat data uit officiële bronnen (KBO, Staatsblad en de Belgische Nationale Bank) samenbrengt en visualiseert. Het Spiderweb toont je alle info omtrent mandaten, aandeelhouders* en participaties en niet enkel diegene in eerste graad. Wil je bijvoorbeeld kijken welke andere mandaten een persoon heeft kan je het Spiderweb verder uitbreiden - "expand" -, zo weet je meteen met wie je rechtstreeks maar ook onrechtstreeks zaken doet.
*Wanneer een bedrijf een participatie heeft van minstens 10% wordt dit vermeld in de jaarrekeningen. Bedrijven met een participatie van minder dan 10% hebben hierover geen publicatieplicht. Deze participaties worden dus mogelijks niet gecapteerd.
Was dit artikel nuttig?
Dat is fantastisch!
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Sorry dat we u niet konden helpen
Hartelijk dank voor uw beoordeling
Feedback verzonden
We stellen uw moeite op prijs en zullen proberen het artikel te verbeteren